[Kraftwerk.HU] Re: VST

Szöllősi János kraftwerkobarcodesender.com
Thu, 12 Dec 2002 10:01:36 +0100

A VST: Virual Studio Technologie. A VST instrumentek olyan "hangszerek", amelyek hasonlóan a digitális alapú (PCM)  szintetizátorokhoz generálnak hangokat... A VST instrumentek már nem csak a Cubase-hez, használhatóak, hanem a legtöbb valamire való zeneiszofvergyártó cég beépített feature-ként használja...

A VSZ instrumenteket tulajdonképpen nevezhető szoftverszintiknek is. Általában valamilyen "nagy testvér" itt értsd nagy szinti (régi analóg szinti pl: tb-303, juno-106, PPG stb.) hangjait, szűrőit modellezik különböző matematikai algoritmusok segítségével.

Tulajdonképpen a VST, az SX, vagy a Nuendo, a SONAR a E-magic Logic mind ugyanarra a sémára épül. Egy komplett stúdiót akar szimbolizálni virtuális keverővel, effektekkel, virtuális potméterekkel...

Ui: Én még mindig a vasakra esküszöm... Ezért csak is Hard Diskként, illetve masteringre használom a pct. (én nem VST-t hanem Cakewalk Sonar 2-öt használok... => sok bajom volt a Cubase VST 5.1 szinkronizálásával... )

-----Original Message-----
From: Powerplant [mailto:btokraftwerk.hu]
Sent: Thursday, December 12, 2002 9:40 AM
To: kraftwerkobarcodesender.com
Subject: [Kraftwerk.HU] Re: VST

From: "Szöllősi János"
Sent: Thursday, December 12, 2002 9:23 AM
Subject: RE: [Kraftwerk.HU] VST

> A VST egy Cubase nevezetű zenei szerkesztő program.
> Az SX "elődje"... Pontosabban a Cubase XP-sített, javított változata.

ez simaliba. nem a korábbi _vst _verzió_ javítása, fejlesztése, hanem 1 teljesen új, alapjaitól újra felépített komplett stúdiószoftver. wk2-őn és xp-n fut.

de mi az a VST? az alapelve. a fogalom.
mit jelent a V-irtual S-tudio T-echnology?
az SX verzióban lehet VST instrumentet megszólaltatni.
(MIDI trackból is lehet VST-t készíteni valahogy stb...)

kérdezek még 1et: mi az a szoftver szintetizátor?
a 2ő talán kapcsolódik 1máshoz...(?)

nagyon felkapott dolog lett most ez.

Magyar Kraftwerk levelezőlista
kraftwerkobarcodesender.com