Gy.I.K. »

Kapcsolódó zenék

.

Ki az vagy mi az az Elektric Music / Electric Music?

Karl Bartos (volt Kraftwerk tag) alapította az Elektric Music együttest Lothar Manteuffel-lel együtt (volt Rheingold tag). Kezdetben a zenei hangzásuknak nagyon a Kraftwerk formája volt, de hogy mennyire hasonlít az Elektric Music a Kraftwerkhez, az egyéni vélemény és ízlés dolga. Később Manteuffel elhagyta az együtest, utána Bartos a kissé megváltozott név, az Electric Music alatt dolgozott tovább.

fel.

Közreműködött-e valaha Florian nem Kraftwerk számoknál?

A Kraftwerk megalakítása előtt Ralf Hütter és Florian Schneider az Organisation tagjai voltak, egy albumuk jelent meg, a Tone Float.

Jacky Horn 1985-ös Mr. Psychologist számában 'egy Florian Schneider' szakszofonozik. Klaus Zäpke rajongó írta, hogy a Tilch Encyclopaedia of Rock Musicians két embert nevez sorol fel mint Florian Schneider: a Kraftwerk egyik tagját és egy szakszofonos zenészt. Tehát úgy látszik, hogy a második Florian az aki játszik a Mr. Psychologist-ban. A Tilch Encyclopaedia szintén említi Floriant aki játszik Les Immer Essen: Tally-Ho számában és azt mondja, hogy a Kraftwerk tag Florian hegedül az Ikarus: Mit Wolfgang und Mohamed számban. Mindemellett Klaus kifejezte kétségeit az információ megbízhatóságát illetően.

1970-ben Florian mint fuvolistaként játszott a Paul Nero Sounds: Nero In South America (El Condor Pasa) 'easy-listening' albumon. A szám címe Cuica. Ebben a darabban játszott egy másodfuvolás is, mégpedig az Amon Düül producere Olaf Kübler. Paul Nero egy álnév volt a düsszeldorfi jazz/rock szakszofonistának, Klaus Doldonger-nek. A Cuica szám megjelent 1973-ban a Doldinger Jubilee (Atlantic Records; Doldinger karrierjének visszatekintése). Úgy mint ahogyan az első albumon, Florian teljes neve (Schneider-Esleben) van feltüntetve. (Florian a híres német építész Paul Schneider-Esleben fia)

Néha hibásan említik Florián nevét, kapcsolatát az Alice in Wonderland és a Solaria projektben DE az a személy Florian Snyder.

fel.

Ralf és Florian állt a Die Dominas csapat mögött?

Nem, de Ralf Hütter és Karl Bartos inspirálta az Ich bin a Domina 10" mini lemez megjelenését, amire írtak két akkordot és ők tervezték a borítóját. Egy interjú részlete: (Ash Ra Temple's Manual Gottsching - Dreams World, 11 kiadás)

"A Die Dominas két régi barátom volt. Az egyik Rosi, aki szintén Ash Ra Tempel felvételeket adott elő [...] és Claudia Skoda, akinek a divatbemutatójára nagyobbrészt én írtam és adtam elő a zenét 1976 óta. Ők a Kraftwerket Düsszeldorfból ismerték meg, mert gyakran jártak oda együtt divatbemutatókara. Ralf és Karl leírt két speciális akkordot egy darab papírlapra: a 'sub Domina'-t és a 'Domina seven'-t akkordot. Később Berlinben megkértek engem, hogy mutassam meg hogyan hangzanak azok az akkordok. Így egyik este amikor egy szép hosszú felvételt készítettünk, eljátszottam nekik ezeket az akkordokat. Bemutattam nekik a stúdió hangszereit és ők elkezdtek kísérletezni velük, nem tudván, hogy már korábban felvettem az anyagot. Az egy túlságosan is vidám rész volt és minden úgy hallatszódott, mintha egy buli lenne. A következő nap elkezdtem újramixelni az anyagot és végezetül három új számot kaptam belőle. Claudia-ra és Rosi-ra nagy hatással volt annak az eredménye, ahogy lejátszották Ralféknak. Ez eléggé magával ragadta őket és felajánlották, hogy elkészítik a lemez borítóját. Ez nagyon szép borítónak bizonyult, amely úgy néz ki mint egy árnyékkép feketében és sárgában."

fel.

Ki játszott klasszikus hangszerekkel Kraftwerk számokat?

A Balanescu Quartett öt Kraftwerk számot vett fel vonós hangszerekkel kvartettben előadva a Possessed albumuk részeként (The Robots, The Model, Autobahn, Computer Love és a Pocket Calculator). Az album beszerezhető a nagyobb lemezboltokban. Katalógus száma: Mute 61421-2 (USA kiadás) és CD STUMM 111 (UK kiadás).

fel.

Milyen egyéb Kraftwerk számokat játszottak mások és kik?

A Balanescu Quartett (lsd. fentebb) mellett volt néhány együttes, művész akik alkottak különböző Kraftwerk verziókat (a The Model különösképpen népszerű a feldologozók körében). Itt csak egy egypárat látható azokból a kiadásokból, amelyek Kraftwerk feldolgozások - ha tudsz többet, ne küldjél újabbakat, mivel a komplett lista óriási lenne és nem férne bele a FAQ kereteibe.

- A vélemények, amik egy szlovén együttes Kraftwerk számait, a Trans Slovenia Express album érdemét illetik, erősen megosztottak. Ez az album eredetileg a Kraftwerk Through the Looking Glass néven jelent volna meg néhány eltérő számmal (Mute kiadás).
- 1995-ben a 'Cleopatra Records' kiadó megjelentette a Trancewerk Express Vol. 1 - A Tribute to Kraftwerk albumot, amelyen tíz együttes Kraftwerk számai szerepelnek 'trance-techno' stílusban. Átfogó vélemyény szerint úgy néz ki, hogy ez egy elég jó kiadás, már aki szereti ezt a stílust...
- Az Senor Coconut 'El Baile Aleman' lemezén (Uwe Schmidt projekte) latin-amerikai stílusban hallhatóak régi Kraftwerk számok. Ez elég népszerű lett a Kraftwerk rajongók körében.

fel.

Mi az a Zero Landmine project?

A Zero Landmine egy középlemez / EP project, amelyet a taposóaknák problémájának tudatosítása és a taposóaknák tilalmának előmozdítása céljából hoztak létre.

Ryuichi Sakamoto japán művész által vezetett előadók / együttesek csoportja 2001-ben adta ki a Zero Landmine lemezt.

A Kraftwerk erre a Zero Landmine lemezre alkotott egy rövidke hangjelzést (sond logo / jingle).

További információ a www.sitesakamoto.com oldalain.

fel.

Dolgozott valaha a Kraftwerk Stockhausen-el?

Létezik néhány népszerű híresztelés a híres elektro-akusztikus zeneszerző Karlheinz Stockhausen és a Kraftwerk közötti kapcsolatról, de ezek minden ésszerű alap nélküliek. Pascal Bussy a könyvében, a Kraftwerk: Man, Machine and Music-ban, említi, hogy Ralf és Florian egyszer csatlakoztak a zeneszerző egyik koncertjéhez, Ralf Hütter Kraftwerk interjúiban Stockhausent mint befolyásolót említi. Habár a 'Krautrock' csoportba tartozó Can együttes két tagja, Holger Czukay és Irmin Schmidt tanult Stockhausen-nél, a Kraftwerk egy tagja sem ismeretes, hogy ugyan így tett volna.

A távoli szóbeszédek között van egy, amelyik szerint Stockhausen és a Kraftwerk egyszer élőben előadták egymás munkáját. Annak ellenére, hogy szerepelhettek ugyan azon a fesztiválon, ez alig elképzelhető, hogy a zeneszerző és a nagyon korai éveiben járó Kraftwerk ezt megteszi, nehéz elképzelni, hogy aki egy elfogadott elektro-akusztikus zeneszerző volt az 1960-as években, az szeretett volna előadni egy kísérleti zenét játszó rock együttes munkáját az 1970-es években.

fel.

Milyen egyéb együttesek állnak a Kraftwerk rajongók figyelmében?

Lsd. a Flür és Bartos távozása a Kraftwerkből FAQ részt és bővebb információt a jelenlegi saját munkájukról,valamint szintén lsd. az Elektrik Music részt.

Nincs olyan együttes, amelyik az összes Kraftwerk rajongó pártfogását és tetszését elnyerte (kivéve az Elektric Music). Az egyetlen dolog amiben meg lehet egyezni az az, hogy a Kraftwerknek nagyon jelentős befolyása volt/van a kortárs populáris zenére.

fel.