Honlap » Sajtó » Cikkek, írások 2005-ben »

Kraftwerk : Minimum-Maximum Live

NME.COM
2005. június 2.

A "The Beatles és Kraftwerk" talán nem hangzik olyan jól, mint a "The Beatles és a Stones", mindazonáltal ez a zenetörténelem két legfontosabb zenekara. A Kraftwerk úttörő "robot pop"-ja nélkül nem lenne New Order, acid house, Prodigy, electroclash, grime vagy Daft Punk. A The Rolling Stones nélkül nem lenne Black Crowes vagy Kasabian. És kevesebb flancos, drogtól tönkrement pozőr lenne a rock terén. Ügy lezárva.

Ha ezt eddig nem tudtad - és sokan nem tudják -, akkor az NME nem ajánlja, hogy most kezdd el Kraftwerk tanulásodat. Először vedd meg klasszikus 70-es évekbeli analóg albumaikat, az "Autobahn"-t, a "Trans-Europe Express"-t és a "The Man-Machine"-t. De közvetlenül ezután meg kell szerezned a "Minimum-Maximum"-ot. Az, hogy négy középkorú tag laptopokon játszik, aligha hangzik nevetőrohamnak, de egy kétségkívül gyenge mezőnyben ez az egyik legjobb élő album, amit az NME valaha hallott. Élő showjaik közel sem steril események, a Kraftwerk olyan rajongást ösztönöz, amely ennek a két lemeznek üdítő őrjöngés atmoszféráját adja. A tömeg lármája a "Tour De France Etape 1" alatt teljessé teszi a dolgokat; a rajongók őrjöngenek a house keresztatyjainak, akik egy olyan stílushoz alkalmazkodnak, melyről nem tudták, hogy ők találták fel.

Máshol az ismerős számok szélsőségesen át vannak dolgozva. A "Numbers" és a "The Robots" digitális izmokkal hullámzanak - mindkettő teljesen modern dancefloor szörnyeteg. A "Radio-Activity" valaha cingár volt, most monumentális. Az olyan számok, mint az "Aero Dynamik" és a csodálatos "Elektro Kardiogram" a 2003-as "Tour De France Soundtracks"-ről talán nem rendelkeznek a "Trans-Europe Express" forradalmi okmányaival, de természetesen megvan bennük a precizitás és dinamizmus, hogy a Kraftwerk örököseinek Plastikman-től Cylob-ig megfelelő ellenfelei legyenek.
(Tony Naylor)

eredeti: http://www.nme.com

fordította [PJ] Júlia