[Kraftwerk.HU] Re: Delta

Péter Tamás kraftwerkobarcodesender.com
Tue, 18 Mar 2003 12:08:36 +0100

----- Original Message -----
From: "formatC" <formatcoaxelero.hu>
To: <kraftwerkobarcodesender.com>
Sent: Tuesday, March 18, 2003 11:40 AM
Subject: Re: [Kraftwerk.HU] Re: Delta

> Van v, volt egy Rátz... nevü Magyar illeto. O kísérletezett elso ízben a
> szintetizált hangokkal. Vagy épp errol beszélgettek...? :-)

Volt több olyan magyar illető is.
Helyi könyvtárból kölcsönöztem ki valamikor egy elég terjedelmes A4-es
könyvet, narancsszínű borítója volt. Az egyébként magyar szerzőre sajnos nem
emléxem, a címe: "Az elektronikus zene" Az évszámot se tudom biztosan, kb.
1973. Amennyit megjegyeztem belőle, az oszcillátorok szerepét
magnószalagokra felvett hangminták, a szekvencert pedig olló és
szalagragasztó alkotta. A hangforrásokat (magnetofon) ringmodulátorral +
egyéb effektekkel kötögetve kell előállítanunk hangzásokat. A
szintetizátorokról (banándugós ARP) csak a könyv végén, érintőlegesen esett
szó, mint valami elérhetetlen luxuscikkről.