[Kraftwerk.HU] Re: [Kraftwerk.HU] Re: [Kraftwerk.HU ] Album jellemző zenetörténet

YoungOld kraftwerkobarcodesender.com
Tue, 8 Jul 2003 15:09:13 +0200 (CEST)


>    Kedves Youngold! 
Please YoungOld (nagy O-val). Semmi baj, csak erre kényes vagyok:)))

>  Baráti észervételeim V 1.0 Ígérem folyamatosan adózok még a 
> kedvenc időtöltésemnek: Kraftwerk- körülileg legyeskedni 
> (kukacoskodni).
Te: írjá' mán te is vmit a honlapra:))) De tényleg: amennyit ide írtál, 
annyit írhattál volna a hómpédzsre is, neeeeeeem?! Gazdagítsuk már, 
ha már megérdemli. Mert megérdemli:)))))

> > Electric Cafe
> > ~~~~~~~~~~~~~
> > Maga az album az eddigi vonulathoz képest...
> 
> Magáról az albumokról volt szó eddíg is 
Jó-jó, fogalmazásilag nem tetszik neked. De érthető szerintem. Gondold 
ezt, mikor az eredetit olvasod: "Az Electric Cafe az eddigi vonulathoz 
képest..."

> > kicsit undergroundabb. 
> 
> Nyílván valamely egyezség alapján szubjektív kritikát írtál, de ezt 
ezen 
> felül mégsem értem itt mit jelent az underground. (Nekem épp nem 
ez 
> jutna eszembe róla többek között, mert egy kissé elhagyták a 
kísérlező 
> bugyborgást így válván jellegzetes 80'-as éveki elektronikus pop 
> szerűvé; az utolsó 3 szám kifejezetten populáris; az 1./3. számnak a 
> klipje pedig nemzetközileg elismert és díjazott lett, érdekes módon 
egy 
> nő - Rebecca Allen- digidesigner jóvoltából, ha jól emléxem a névre).
Természetesen ez szubjektív szöveg, jól értetted. Nyilván mást jelent 
az underground egy zenésznek (vagy "ipar"belinek--->>> tényleg: ha 
ennyire benne vagy, milyen zenédet ismerhetjük esetleg?), mint egy 
átlag zenét hallgató emberkének. A lakótársamnak Aphex Twin Drukqs-
ja, vagy egyéb Warp Records-os kiadványok undergroundak (szerinte a 
kuyta sem ismeri őket...). Én viszotn úgy látom, hogy a Drukqs a saját 
nemében sikeres lett, ezért nem underground (de mondjuk az Autechre 
Ganz Graf-ja az). Ezzel csak azt akartam mondani, hogy maga az 
underground fogalom egy meglehetősen gumiszerű fogalom. Ha innen 
nézem egér, ha onnan, elefánt. Amúgy nem hiszem, hogy ezt az 
döntené el, hogy mennyi kísérletező bugybugy van benne, nem a 
felhasznált eszközök határozzák meg egy zene underground mivoltát 
(hiszen Björk jellegzetesen kísérleti zenei elemeket használ, dolgozik 
underground és overground fazonokkal egyaránt, mégis maga Björk 
szerintem nem underground - vagyis ez is szubjektív).
Még egy ide: én nem vagyok szakmabeli, speciel repestem az örömtől, 
mikor a NEO dedikált egy konci után nekem plakátot, és válthattam 
velük pár szót. Vagyis most így a nagy nyilvánosság előtt hivatalosan 
felkérlek, írjá' mán vmit, mint szakmabeli, én nem írok olyan mélységű 
és tartalmú szöveget, mintha benne lennék a zeneiparban (hangszer 
terén is).

>  Ha nem haragszol itt az elhanyagolható probléma a következő:
> M.M. és M.M.-el elég jóban vagyok, így bátorkodom megjegyezni, 
hogy 
> kijelentésük nyílván az említett Commodore-64 korszak körülre 
> vonatkozott amikor is ha 1986-ot tekintjük a lemez megjelenésének, 
> akkor ők kb. 12-13 évesek voltak és még messze nem szakmabeliek, 
> tehát az akkori "szűz" rácsodálkozásuk lelkiállapotát mintául venni 
mai 
> szakmai érvként- csúsztatás. (Egyébként a lelkes kritikájukkal 
teljesen 
> egyet értek).
Azért nincs igazad, mert ezt a véleményüket napjainkban is tartják, 
nyilván nem akkor voltak szakmabeliek, hanem ma, és ma nyilatkozták 
ezt (igaz, a régi időkről). Nekem ez elég.

> > The Mix
> > ~~~~~~~
> > A Mix kivételt képez a lemezek között, mivel nem stúdió album....
> >
>  Pedig ott készült. De még mennyire!...    "Sor"-lemez!
Jó, ez valóban nem volt egy szakszerű megfogalmazás. Nem úgy 
értettem, hogy stúdióban készült-e, vagy sem. Az én laikus 
szóhasználatomban (tudom/tudtam eddig is, hogy tévesen) a stúdió 
album az, ami teljesen új anyag, nem koncert, nem újramunka, hanem 
egy sorba illeszthető album. És a Mix szerintem max. a hossza miatt 
tekinthető albumnak. (Björk Selmasong-át sem számítom Björk albumai
közé, hanem egy filmzene, ami koncepcionálisan nem illeszthető bele 
eddigi és későbbi munkái közé).

> >....de több, mint egyszerű válogatás.... 
> 
>  Hál' űristennek az anyag 90%-át újonnan állították elő. (Sajnos a 
10%-
> kal viszont kontrasztos).
Lehet, hogy újonnan állították elő, de mégiscsak az Autobahn szól 
rajta, meg a Radioactivity (akármennyire is új átiratban).

> > ....de néha nem érzem azt, amit pl. a Man Machine alatt. 
> 
>  Pedig ez konkrétan nem a Man Machine...
A feelingre értettem, a koherenciára, stb. Mind1.

> > se Bartos, se Flür.....
> 
>   De! Bartos csinálta a lemezt, és amikor eldobta a kalapácsot (rá a 
> kijelzőre) akkor a többiek fel se néztek a bicikli karbantarásból. Ezért 
> (olajosan) tapintható, hogy Bartos mikor tolta odébb a biciklit, mert 
> háromnegyed részbe maradt a lemezmegmunkálás, amatőr  
> megoldásokkal gyorsan betoldva (a hiányzó láncszemet). 
Részletekkel 
> itt már nem terhelek.
Na látod, erre én azt mondom, hogy senki nem tudhatja, hogy Bartos 
kiválása pontosan hogyan zajlott. Még ha ők nyilatkoznak ez ügyben, 
az is csa krizsa. Következtetni tudunk, és erős gyanúnkat tudjuk 
elmesélni egymásnak. De ezt pontosan csak ők tudják.

design: megint azt tom csak írni: nekem, mint laikusnak ez a szubjektív 
véleményem. Az új ismeretek tükrében is tartom magam ahhoz, amit 
írtam.

> > Az "albumot" a Musique Non Stop zárja....
> 
>  Sajnos. Én is zárom soraim (hál' istennek)... 
Ejnye, ez elég szubjektív vélemény. Ott vótá' te mikor kiabáltuk, hogy 
Non Stop?!?!:)))))))))

Más: azt írtad, személyesen ösmered a NEO tagokat. Remegő és félénk 
ujjakkal gépelem be, de mi lenne, ha megkérnéd őket, hogy ugyan 
írjanak pár sort a honlapra (akár kritikát, akár technikai írást a 
hangszerekről, akár hangulati dolgokat). Tudom, hogy ők is nagyon 
szeretik a Kraftwerket, és bár biztos nem időmilliomosok, kellemes 
dolog lenne...

Üdv
YoungOld