[Kraftwerk.HU] krumpli!

YoungOld kraftwerkobarcodesender.com
Wed, 30 Apr 2003 15:35:54 +0200 (CEST)

Nnnna. A DC egy filecserélő, mint a Kazaa, a (volt) Napster, WinMX,
BearShare, stb. A Kazaa igazából nem ingyenes, hanem a reklámokból
próbál megélni, amit banner formájában lát a user. "Mellékesen" telepít
egy kiegészítő dolgot is (a "szokásos" spy dolgok mellett), ami hasonló,
mint a SETI program. Vagyis a felesleges processzoridődet használja ki,
különféle számításokra. Ezt a sok-sok gépből összejövő hatalmas
számítási teljesítményt akarták anno jó pénzért értékesíteni multiknak.
A DC-ben ilyen nincsen, sem spy dolgok (nem pengőért készítették, de
adományokat elfogadnak). Ha valaki attól tart, hogy betörnek ezen
keresztül a gépébe, az eleve ne kapcsolódjon a netre, mert a
böngésző az egyik legveszélyesebb kiskapu.
Én is használom az ad-aware-t és a zone alarmot is. A kettő nem
ugyanaz. A Zone Alarm tűzfal, aminek a fő feladata megakadályozni a
nyitott portokon való bejutást, valamint az illetéktelen programok ki és
bejutását. Nem keres hacker progikat, sem trójaiakat, de nagy eséllyel
akadályozza meg azok használatát. Az ad-aware pedig (mindig a
legfrissebb referenciafájl-al) pont a trójaiakat és egyebeket keresi a
gépeden és irtja őket. Tehát a kettőt együtt érdemes használni. Ha
ezeket jól beállítva használod, elég nehéz betörni a gépedre. Maga a
filecserélő nem alkalmas a gépre való betörésre, de ha azon keresztül
bekapsz egy trójait azzal lehet (de ez a user hülyesége, mit szed
össze). Emilen és böngészőn keresztül sokszorosa az esély bekapni
ilyet, mint a dc-n.

>és + szolgáltatásként (default) kémprogramokat.
Mondom, ehhez a usernek le kell önkéntesen töltenie azokat. Vagyis
figyelj, mit szedsz le (akár a DC-ről, akár általában a netről).
Most nem a DC-t akarom népszerűsíteni, hanem elmondtam, mire jó a
tűzfal, meg mi igaz a dc veszélyeiből. Aki nem akarja, nem használja.
Pláne, hogy egyre nehezebb (sok koleszban tiltják, meg a felhasználási
szabályok is elég szigorúak).
Amúgy amit tudok (anyagilag), azt megveszek eredetiben. De pl. egy
Björk interjú video, ami pl. az MTV-ről lett felvéve, már nem
megvásárolható. Ezen kívül a letöltött anyaggal nem "kereskedek",
meg ilyesmi.

Üdv
YoungOld