[Kraftwerk.HU] Offtopic : KFT együttes

activer kraftwerkobarcodesender.com
Thu, 24 Apr 2003 18:07:57 +0200

> kapott egy emberkétől egy KW kazit (ha jól emlékszem, akkor a Mix
> lehetett, de ez nem tuti), hogy na, ez milyen jó, ilyeneket kéne

Ez 1978-ban vagy 79-ben történt vele.

> ha másik stílust kifikáz ez zenész, azt nagyon (értsd: nagyon) nem
> komálom. Nem korrekt. Most nem csak azért, mert én épp azt az
> együttest szeretem, amit kivágott az ablakon. Egyszerűen ezt egy
> zenész nem teheti meg. Itt írta le magát nálam Lerch...

Szerintem meg megteheti. Ralftól olvastam egy interjút valahol, amiben
szemétnek minősítette azt a fajta zenét, amit ő nem kedvel. Annak idején
a krautrock egyfajta lázadás volt az akkori irányzatok ellen, ez persze
nem biztos, hogy fikázás.

A (képzett, tehetséges) zenészek nagyrésze (ha nem is ténylegesen
szvakban), de kifikázza mondjuk a kereskedelmi TV és rádióadókon ömlő
zene nagyrészét, joggal. Gondolj csak a dáridó/szuperbuli/fásy
mulató-szerű műsorokban szereplő borzalmakra.

Arról is beszéltünk régebben, hogy mit kedvelnek az emberek, és arra
jutottunk, hogy azt, amit módszeresen adagolnak nekik. Ezért megy a
közszolgálati tv-n a sramli kings, a ker. rádiókban (még a petőfin is
reggel) a sok gagyi zene. Sok ember ezt szokja meg, és mivel csak ezt
hallja, ezt szereti meg. Ebből pedig tömeg lesz, amit ki kell szolgálni,
mert megéri. Ha pedig tömeg van, akkor érdemes új és újabb (gagyi)
produkciókkal előállni, hadd vegyék csak, ez is csak pénzről szól.
(Közben meg időnként felröppen a hír, hogy a Bartók adót megszüntetik,
mert olyan kevesen hallgatják. Mert ugye itt komolyzene, rádiójátékok,
kultúrális műsorok mennek.)

Ha R&F most kezdenék a szakmát, igen nehéz dolguk lenne, talán egy kis
ismeretlen alternatív duónak maradnának meg.

-activer