[Kraftwerk.HU] Re: Esperanto

CyberBob kraftwerkobarcodesender.com
Thu, 10 Apr 2003 11:09:11 +0200

----- Original Message -----
From: Powerplant <btokraftwerk.hu>
To: <kraftwerkobarcodesender.com>
Sent: Thursday, April 10, 2003 10:56 AM
Subject: [Kraftwerk.HU] Re: Esperanto

Naszóval.
Aki ismeri az eszperantót, annak nem lesz új dolog, aki meg nem az
FIGYELLLLYYYENMÁÁÁN!:-)
Egy Zamenhof nevezetű lengyel orvos találta ki ezt a nyelvet a 19.sz. végén.
Még jelképe is lett a fehér alapon zöld ötágú csillag.Zászló, miegymás...
A lényege,hogy ez egy mesterséges nyelv. A legnépszerűbb nyelvekből a
legjobb dolgokat vette át, így nagyon könnyen tanulható, érthető. Pl. az
igék, a-ra, főnevek o-ra végződnek. Aki angolt, németet tanult azoknak a
szavak is ismerősen csengenek, meg a nyelvtan is.
NADEMÉÉÉREZACÍMEALEMEZNEK?!"+!"!!'!%+%"'§"!'
Azért mert ez a nyelv egységes kommunikációs formulát jelent. Vagyis egy
kapcsot a különböző nyelvek, kultúrák között. Most képzeld el, hogy
megtanulsz eszperantóúl és ezen a nyelven csevegsz japánnal, eszkimókával...
Persze, most rámondhatjátok, hogy ott az angol, persze. De ne feledjétek,
hogy a világ legismertebb nyelve a kínai (mivel azt beszélik a
legtöbben).../lásd Szárnyas fejvadász istenkirályság!!!/
Tehát egy egységet próbál ezzel is mutatni az EM, és ha megnézitek a
számcímeket is...
Egy kicsit elszálltam, de azért érthető?

> (csomag ottanvan?)

Ja, a postán, még nem bírtam érte menni...

Ölellek benneteket!